Project-problem: an alternative of continuous education in the improvement of nursing services

Main Article Content

Ana Guadalupe Ballinas-Aguilar
Filiberto Gómez-Mejía

Keywords

Nursing Services, Education, Nursing, Continuing

Abstract

In view of the constant need of health professionals, to establish a bridge of communication between academic activities and practical professional practice that allows them to face the challenges of new epidemiological scenarios in local and global contexts, in regard to the care of health in human beings, several proposals that approximate the theoretical contents to the development of some concepts applicable to the daily practice of the health service provider are envisioned.

Abstract 2 | PDF (Spanish) Downloads 1

References

Espinosa A, Rodríguez S. Los cuatro pilares de la educación. Antología de docencia en enfermería. UNESCO, ENEO-UNAM. México;1998.

 

García ML. Fundamentos concepción del hombre. Plaza y Valdés. México; 1996.

 

Rodríguez S. Educación continua y enfermería. Antología ENEO-UNAM. México;1998.

 

Consejo Internacional de Enfermeras. Tendencias actuales y futuras en la formación de enfermería. Antología. ENEO-UNAM. México;1998.

 

Laurell AC. La reforma contra la salud y la seguridad social. Era. México;1997.

 

Durán M. Desarrollo del arte de la práctica. Enfermería desarrollo teórico e investigativo. Universidad Nacional de Colombia. Bogotá, Colombia;1998.

 

Patton T, Barnhart D, Bennett P, Porter B, Sloan R, J Watson. Filosofía y ciencia de la asistencia. En: Marriner A. & Raile M. Modelos y teorías en enfermería. España;1999.

 

Quintero A. Enfermería ¿Para qué mundo? Desarrollo científico en enfermería 2001;5:142-144.