Project-problem: an alternative of continuous education in the improvement of nursing services
Keywords:
Nursing Services, Education, Nursing, ContinuingAbstract
In view of the constant need of health professionals, to establish a bridge of communication between academic activities and practical professional practice that allows them to face the challenges of new epidemiological scenarios in local and global contexts, in regard to the care of health in human beings, several proposals that approximate the theoretical contents to the development of some concepts applicable to the daily practice of the health service provider are envisioned.
References
Espinosa A, Rodríguez S. Los cuatro pilares de la educación. Antología de docencia en enfermería. UNESCO, ENEO-UNAM. México;1998.
García ML. Fundamentos concepción del hombre. Plaza y Valdés. México; 1996.
Rodríguez S. Educación continua y enfermería. Antología ENEO-UNAM. México;1998.
Consejo Internacional de Enfermeras. Tendencias actuales y futuras en la formación de enfermería. Antología. ENEO-UNAM. México;1998.
Laurell AC. La reforma contra la salud y la seguridad social. Era. México;1997.
Durán M. Desarrollo del arte de la práctica. Enfermería desarrollo teórico e investigativo. Universidad Nacional de Colombia. Bogotá, Colombia;1998.
Patton T, Barnhart D, Bennett P, Porter B, Sloan R, J Watson. Filosofía y ciencia de la asistencia. En: Marriner A. & Raile M. Modelos y teorías en enfermería. España;1999.
Quintero A. Enfermería ¿Para qué mundo? Desarrollo científico en enfermería 2001;5:142-144.