NAFTA and the challenges for graduate studies in nursing

Main Article Content

Laura Morán-Peña

Keywords

Education, Graduate, Nursing, International Cooperation

Abstract

In the current times, before the processes of globalization of the economies, the free trade agreements established in different regions of the world, have been considered as one of the strategies that make it possible to combine the efforts of the different countries that integrate them. In that sense, the North American Free Trade Agreement (NAFTA), or NAFTA for its acronym in English, came into force on October 1, 1994 for application between Mexico, the United States and Canada.

Abstract 2 | PDF (Spanish) Downloads 0

References

Longoria MA. (1993). El Tratado de Libre Comercio y su impacto en la Educación Superior. Antología/Compilación. México: Universidad Autónoma de Tamaulipas. Subsecretaría académica.

 

Pastor R. A vision of integration in North America. Vice President of International Studies at American University. Department of City and Regional Planning. Disponible en: http://socrates.berkeley.edu/701, 2003.

 

Guevara Niebla G. La educación y la cultura ante el tratado de libre comercio. Nueva Imagen, México 1992.

 

Miotto M de G, Garzón N. Análisis crítico holístico de los programas de posgrado en Enfermería en América Latina. En: Jeffries, N. Perspectivas educacionales convergentes. Una antología de la reunión Panamericana de estudios de posgrado en enfermería, celebrada en Bogotá, Colombia, octubre de 1995. Nueva York, USA: Liga Nacional de Enfermeras. 5

 

Alcántara A. Tendencias mundiales en la educación superior: El papel de los organismos multilaterales. Disponible en: http://www.unam.mx/ceich/alcantara. htm, consultado 09/09/03.